Uporabniško ime
Geslo

Še nimate uporabniškega imena in gesla?
Registrirajte se.

Pomoč

Operaterji kljub močno povečani uporabi storitev brez večjih težav

Ljubljana, 23. marca - Telekomunikacijski operaterji Telekom Slovenije, Telemach, T-2 in A1 v zadnjem času beležijo močno povečano uporabo telekomunikacijskih storitev, zaradi česar so zelo obremenjena tudi njihova omrežja. Kljub temu do večjih težav ne prihaja. Kot so še navedli za STA, razmere nenehno spremljajo in so na reševanje morebitnih večjih težav pripravljeni.

Ljubljana.
Antena mobilne telefonije, telekomunikacijsko omrežje.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

V Telekomu Slovenije so pojasnili, da se soočajo z velikim porastom količin prometa govornih, podatkovnih in video storitev, in sicer za več kot polovico glede na običajne razmere. Beležijo tudi velik porast prometa pri dostopu do globalnega interneta omrežij in pri IPTV, kjer je izrazit porast storitve ogleda za nazaj in videa na zahtevo.

Poudarili so, da imajo vpeljan certificirani sistem upravljanja neprekinjenega poslovanja, skladno s katerim so pripravljeni in usposobljeni za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih razmerah.

"V situaciji, v kateri smo, smo delo svojih strokovnjakov prilagodili tako, da čim bolj nemoteno skrbimo za nadzor delovanja omrežja, tehnično podporo uporabnikom, posebne potrebe državnih institucij in gospodarstva po večjih kapacitetah ali dodatnih storitvah, pa tudi za kibernetsko varnost, ki je v takšnih okoliščinah izrednega pomena," so dodali.

Tudi Telemach beleži povečano uporabo storitev na vseh področjih. Čeprav so se na tovrstne razmere pripravili, je z obstoječimi zmogljivostmi vse storitve težko zagotoviti povsem brez težav, so zapisali. Te so sicer manjše in jih sproti odpravljajo, so zagotovili.

Pri internetni povezavi je glavna sprememba v časih največje obremenjenosti internetnega omrežja. To ni več najbolj obremenjeno med 18. in 22. uro, temveč med 8. in 23. uro. V povprečju se je promet na internetnem omrežju med 8. in 18. uro v primerjavi z obdobjem pred epidemijo povečal za 200 odstotkov, med 18. in 23. uro pa za 30 odstotkov.

Na področju mobilnih storitev prenosa podatkov ne beležijo tako znatnega povečanja kot na področju fiksnega interneta. Podatkovni promet se je povečal za približno 15 odstotkov.

Največjo obremenitev za omrežje in najbolj znatno povečanje predstavljajo glasovni klici, katerih promet se je povečal za približno 70 odstotkov. Obenem ni zaznati padca ob koncih tedna, kar je sicer značilno. Na področju glasovnih klicev so najbolj na udaru medoperaterske kapacitete, ki jih skupaj z ostalimi operaterji na trgu nadgrajujejo in tako omogočajo nemoteno komuniciranje, so še navedli.

Pri T-2 se je promet na področju interneta povečal za sto odstotkov, na področju mobilne telefonije pa za 140 odstotkov. Posebnih težav kljub temu ne beležijo, saj se povečevanju prometa stalno prilagajajo, so pojasnili. Trudijo se npr. za povečevanje zmogljivosti v jedrnem delu ter pri medoperaterskih in mednarodnih povezavah.

Izjemno povečanje uporabe vseh komunikacijskih storitev beleži tudi družba A1, a njihovo delovanje prav tako ostaja nemoteno.

Operaterji so uporabnike kljub temu, da večjih težav v omrežjih trenutno ni, pozvali k racionalni uporabi telekomunikacijskih storitev.

mlu/jes
© STA, 2020