Agencija za varnost prometa za večjo varnost pešcev
Nazadnje osveženo 29. maja 2023 ob 15:51
Tudi pločnik je del prometa
Glavni vzroki za prometno nesrečo s smrtnim izidom za pešca v zadnjih petih letih (2015-2019)
Nepravilnosti pešca
Zaradi nepravilnosti pešcea je življenje med letoma 2015 in 2019 izgubilo 20 pešcev.
Neprilagojena vožnja
Zaradi neprilagojene vožnje voznikov je življenje med letoma 2015 in 2019 izgubilo 18 pešcev.
Neupoštevanje pravil o prednosti
Zaradi neupoštevanja pravil o prednosti je življenje med letoma 2015 in 2019 izgubilo 16 pešcev.
Za večjo varnost mora pešec upoštevati:
Pešec mora uporabljati prometne površine, namenjene hoji pešcev. Če ni zagotovljene površine za pešce, mora pešec hoditi ob levem robu vozišča v smeri hoje.
Med hojo naj pešec ne uporablja mobilnega telefona, saj po podatkih tujih raziskav le-ta pravočasnost in ustreznost reakcij pešca zmanjša do 60 odstotkov.
Pešec se mora vedno prepričati o varnem prečkanju ceste.
Obvezna uporaba prehodov za pešce.
Vidnost je varnost!
Ponoči, v mraku, ali ob zmanjšani vidljivosti mora pešec
nositi odsevnik na vidnem mestu, na strani, ki je obrnjena proti vozišču.
Učenci prvega in drugega razreda osnovne šole morajo na poti v šolo in iz nje, poleg odsevnika, okoli vratu nositi tudi rumeno rutico.
Na avtocesti se ne smemo zadrževati izven vozila ob cestišču, saj je to izredno nevarno.
V primeru izrednega dogodka poskrbimo za svojo varnost:
vozilo ustavimo na odstavnem pasu z vsemi delujočimi utripalkami, oblečemo odsevni telovnik, zavarujemo mesto dogodka z varnostnim trikotnikom in se čimprej
umaknemo na varno, za zaščitno ograjo ter pokličimo pomoč.