Raziskovalci IJS odkrili nove možnosti za razvoj naprednejših kvantnih komunikacijskih sistemov

Ljubljana, 14. junija - Znanstveniki z Instituta Jožef Stefan in Instituta Max Planck so v okviru nove raziskave prvič uspešno zasnovali kvantno svetlobo v organski snovi, natančneje v tekočih kristalih.

Ljubljana. Znanstveniki z Instituta Jožef Stefan so v sodelovanju z raziskovalci Instituta Max Planck prvič uspešno zasnovali prepletene fotone oz. kvantno svetlobo v tekočih kristalih. Od leve proti desni Nerea Sebastian z Odseka za kompleksne snovi ter Aljaž Kavčič in Matjaž Humar iz Laboratorija za biološko in mehko fotoniko Odseka za fiziko trdne snovi. Foto: arhiv Instituta Jožef Stefan.

Ljubljana.
Foto: arhiv Instituta Jožef Stefan.

Doslej so kvantno svetlobo snovali le v trdnih kristalih, vendar ti zaradi svoje toge strukture otežujejo spreminjanje kvantnih lastnosti fotonov oz. svetlobe na hiter in enostaven način. Omenjena raziskava pa je prvič pokazala, da lahko lastnosti kvantne svetlobe v tekočih kristalih raziskovalci spreminjajo že z enostavnim električnim signalom.

Ta dosežek omogoča razvoj učinkovitejših kvantnih komunikacijskih sistemov, zato bo pomembno vplival na prihodnost kvantnih tehnologij. Dosežek so raziskovalci Aljaž Kavčič, Matjaž Humar in Nerea Sebastian z Instituta Jožef Stefan, skupaj s kolegi z Instituta Max Planck, objavili v prestižni znanstveni reviji Nature.

maa/lu/bk