Andraž Tori: Slovenija se mora odpreti na vseh ravneh

piše Lea Udovč

Ljubljana, 23. junija - Andraž Tori je inovator in podjetnik ter soustanovitelj podjetja Zemanta. Tori se v slovenski družbi nadeja več ambicioznosti. "Relativno gledano tu živimo dobro. Veliko nam je dostopno že, če smo le zmerno uspešni in to nas na nek način dela manj ambiciozne, hitro smo zadovoljni sami s sabo," je prepričan. Če se bomo želeli znajti v svetu, ki je integriran, se bomo morali kot družba na vseh ravneh odpreti, meni.

Pravičnost, znanje, delo, ambicije so vrednote, ki jih želi v današnji družbi. Slovenija bi morala po njegovem mnenju nuditi okolje, ki bi vsakomur omogočalo rast ter uresničevanje svojih potencialov: "Možnost, da naredi maksimum iz sebe, da uresniči svoj potencial."

Kot ocenjuje Tori, ki je na področju startupov aktiven že desetletje, se je potrebno odpreti tudi na področju podjetništva. Znati moramo izkoristiti priložnosti, prilagoditi zakonodajo, sebe in svoj odnos. "Ob tem se moramo vprašati, ali želimo biti hermetično zaprt prostorček, mehurček, ki bo enkrat počil, ali pa se bomo odločili, kje nam je mesto ter kam si želimo priti".

Tori sicer meni, da se je na področju startupov spremenilo veliko, in sicer na bolje. Pri tem so najbolj pomembni povezanost, deljenje in razširjanje znanja ter ambicija. Tehnološkega podjetniškega dogajanja je bilo pred desetimi leti veliko manj, opaža.

Bolj kot finančno podporo startupom ter mladim podjetnikom bi bilo v Sloveniji po njegovem mnenju potrebno urediti druga področja, kjer ni razumevanja, kot je denimo zaprtost visokošolskega sistema, birokracija ter pretiravanje z notarji. Kot ocenjuje Tori, je v državi relativno malo razumevanja za to področje predvsem zato, ker gre v primeru startupov za relativno majhen kos gospodarstva. Takšen bo verjetno tudi ostal, meni, kljub temu pa je to področje po njegovem mnenju izrednega pomena, saj je zelo agilno ter daje inspiracijo vsem naokoli.

Pri ustanavljanju lastnega podjetja je tveganja vedno ogromno, pravi Tori. Pri tem je po njegovem mnenju pomembno, da podjetniki priložnosti iščejo v preseku med tistim, kar jih veseli, oz. tistim, kar bi počeli tudi brez plačila, ter med tem, kar je cenjeno s strani družbe. Predvsem pa se moramo naučiti, da ni nič narobe, če ideje ne uspejo.

Kot meni Tori, si ne znamo predstavljati, kakšno varnostno mrežo ima večina izmed nas v primerjavi s tujino, kjer pogosto oddaljena družina, bližnja okolica, država nudijo bistveno manj podpore.

"Toliko, kolikor imamo mi instrumentov, ki te ujamejo, ko ti ne uspe, je nepredstavljivo za kapitalistično, zahodno družbo. Zato bi morali še s toliko lažjim srcem poskušati podjetniške ideje, ker tudi če ne uspejo, se je lažje pobrati."

Kot vodja tehnologij v Zemanti Tori budno spremlja tudi trende na področju razvoja novih tehnologij. Veliki premiki se po oceni Torija dogajajo denimo na področju umetne inteligence. Ob tem poudarja, da obstajajo tako pozitivni kot negativni vidiki napredovanja tehnologije. Poleg tega, da pogosto lajša naša življenja, se po drugi strani usmerja v vedno večjo koncentracijo moči. Tehnologija ne daje vsem ljudem enake moči, temveč povečuje neenakosti, je prepričan.

"Koncentracija kapitala in tehnologije se s pomočjo interneta, kjer smo vsi povezani vsak trenutek, povečuje. Določena podjetja imajo vedno več moči nad našim življenjem, državami, poslovnim okoljem. To pomeni, da bosta morali tako država kot tudi družba razmisliti o tem, kako obravnavati to koncentracijo, saj to na dolgi rok ne more biti dobra. Potrebno bo najti pametne instrumente, da nek del populacije ne bo zelo prikrajšan."

Andraž Tori - računalniški entuziast, podjetnik

Andraž Tori, rojen leta 1981 v Ljubljani, je računalniški entuziast, programer, inovator in podjetnik. V gimnaziji je bil kar dvakratni dobitnik brona na mednarodni računalniški olimpijadi, leta 2007 pa je diplomiral iz računalništva.

Leta 2000 je soustanovil ljubljanski multimedijski center Kiberpipa, pet let pa je vodil tudi oddajo Resnična Resničnost na RTV Slovenija. Na Televiziji Slovenija je razvil tudi orodje Odprti kop, ki televizijske oddaje opremi z besedilom in jih tako naredi prijazne iskanju in citiranju.

Leta 2007 je z Boštjanom Špetičem soustanovil podjetje Zemanta, ki se ukvarja z inovativnimi pristopi k upravljanju in oglaševanju spletnih vsebin ter analizi besedila. Poleg Zemante sodeluje tudi pri investicijskem skladu Silicijevi vrtički ter svetuje drugim startupom.