Stekla naj bi trimesečna obnova severne ljubljanske obvoznice

Ljubljana, 18. junija - Odsek severne ljubljanske obvoznice med Celovško cesto in krožiščem Tomačevo bo tri mesece gradbišče. Dars predvidoma danes začenja prvo večjo obnovo tega odseka v več kot 30 letih. Potekala bo v več fazah, v obeh smereh bodo obnovili več kot tri kilometre cestišča. Dela bosta za 6,7 milijona evrov izvedla hrvaški GP Krk in ljubljanski CBE.

Ljubljana.
Severna ljubljanska obvoznica, avtocesta, promet.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Dars bo na tem delu obvoznice poleg cestišča obnovil tudi priključke. Med obnovo, ki bo potekala v štirih fazah, bo promet urejen po dveh, sicer zoženih prometnih pasovih v vsako smer in ob omejeni hitrosti vožnje 60 kilometrov na uro. V drugi fazi bo zaprt uvoz s priključka Industrijska cona Šiška, v sklopu druge in tretje faze pa bodo izmenično zaprti uvozi in izvozi na hitro cesto s priključkov Bežigrad, Savlje in Celovška.

Pripravljalna dela za zaporo so stekla v petek zvečer, dela pa bodo nadaljevali tudi danes. Če bo Dars zaporo uspel postaviti pravočasno, bodo obnovitvena dela stekla že danes, sicer pa v nedeljo.

Za obnovo so se odločili v poletnem času, ko je na obvoznici v povprečju tudi za desetino manj prometa kot običajno, manj izrazite so tudi prometne konice. Kljub temu je zaradi del zlasti ob konicah pričakovati tudi zastoje.

V Darsu spominjajo, da je bil pred štirimi leti v približno enakem obdobju celovito obnovljen odsek med izvozom na Celovško cesto in Kosezami v razdalji nekaj manj kot dva kilometra. Takrat je bilo nekaj zastojev zaradi spremenjene prometne ureditve zlasti v prvih dneh po postavitvi zapore, potem pa večjih zastojev ni bilo.

Na Darsu ob tem opozarjajo, da lahko k večji varnosti in pretočnosti prometa ob postavljeni delovni zapori prispevajo tudi uporabniki avtocest, in to z upoštevanjem prometnih predpisov, prometne signalizacije, pravilnim razvrščanjem pred zaporo in strpnostjo v primeru zastoja.

Ob tem opozarjajo, da prekratka varnostna razdalja, nepotrebno prehitevanje in menjava prometnih pasov pred zaporo in v njej ali oviranje prehitevalnega pasu s strani voznikov tovornjakov hitro privedejo do nesreče in posledično daljših zastojev.

Del severne obvoznice, ki bo obnovljen letos, prevozi na odseku med Celovško cesto in Industrijsko cono Šiška v letnem povprečju na primer kar približno 70.000 vozil na dan, od tega 3800 tovornih.

Odsek med Tomačevim in Celovško cesto je bil zgrajen in predan prometu leta 1983. Gre za prva večja obnovitvena dela na tem odseku, saj so se v preteklosti izvajala le lokalna popravila asfalta, s katerimi se je zagotavljala ustrezna prometna varnost.

V času obnove severne ljubljanske obvoznice bo tovorni promet preusmerjen na južno in vzhodno obvoznico.

jes/kk/jb/mke
© STA, 2016