Prihaja druga generacija evrskih bankovcev

Frankfurt, 8. novembra - Predsednik Evropske centralne banke (ECB) Mario Draghi je danes sporočil, da bodo ECB in nacionalne centralne banke območja evra postopno uvedle drugo generacijo evrskih bankovcev. Imenovala se bo serija Evropa, saj bo imela na vodnem znaku in hologramu portret Evrope, lika iz grške mitologije. Najprej bo maja 2013 uveden nov bankovec za pet evrov.

Belgija, Bruselj.
Predsednik Evropske centralne banke Mario Draghi.
Foto: Thierry Monasse/STA
Arhiv STA

Druga generacija evrskih bankovcev sledi novim dognanjem, ki jih je tehnologija izdelave bankovcev dosegla od uvedbe prve serije evrskih bankovcev pred skoraj 12 leti.

Zaščitni elementi na novih bankovcih so izboljšani, zato naj bi bili bankovci še varnejši. Draghi je danes predstavil le novi zaščitni elementi, in sicer portretni vodni znak, večdelni hologram in smaragdno zelena številka.

Celotna nova podoba novega bankovca za pet evrov bo predstavljena 10. januarja prihodnje leto, banke pa jih bodo na okencih in bankomatih v obtok začele dajati maja prihodnje leto.

Bankovci bodo sicer še vedno imeli oblikovno podobo iz prve serije ter enake prevladujoče barve, vendar bodo zaradi izboljšanih zaščitnih elementov nekoliko spremenjeni in jih bo mogoče hitro ločiti od prve serije.

Novi bankovci bodo imeli iste apoene kot njihovi predhodniki, torej za pet, 10, 20, 50, 100, 200 in 500 evrov, uvedeni pa bodo po naraščajočem vrsten redu. Novemu bankovcu za pet evrov bo tako sledil novi bankovec za deset evrov.

Prva serija evrskih bankovcev bo sprva v obtoku vzporedno z novimi bankovci, vendar pa se jo bo postopoma umikalo in bo sčasoma prenehala veljati kot zakonito plačilno sredstvo. Ta datum bo po zagotovilih ECB objavljen daleč vnaprej.

Kljub temu pa bodo bankovci prve serije vedno obdržali svojo vrednost in jih bo v nacionalnih centralnih bankah mogoče neomejeno dolgo zamenjati za bankovce druge serije.

Da bi javnost seznanile z novo generacijo bankovcev, bodo ECB in nacionalne centralne banke prihodnje leto po celotnem območju evra in v več medijih izvajale informacijsko kampanjo.

jes/jb
© STA, 2012