Uporabniško ime
Geslo

Še nimate uporabniškega imena in gesla?
Registrirajte se.

Pomoč

Varnost na tirih odvisna od "človeškega faktorja"?

Ljubljana, 11. decembra - Vlaki v Sloveniji na mnogih odsekih zaradi slabega stanja železniške proge že vozijo z zmanjšano hitrostjo. Objekte in naprave na železnici obnavljajo polovico počasneje, kot bi bilo potrebno. Zato se zdi, da je varnost na tirih vedno bolj v rokah "človeškega faktorja". To so ugotovitve glavnega republiškega inšpektorja za promet Iva Samca. Z njegovim poročilom o izvajanju zakona o varnosti v železniškem prometu se je na zadnji seji seznanila tudi slovenska vlada, ki pa ni sprejela predloga ministra za promet in zveze Marjana Krajnca, naj bi iz proračuna za leto 1992 zagotovili 9,662 milijarde tolarjev za modernizacijo slovenskih železnic. Takoj bi bilo treba obnoviti okoli 160 km železniških prog in 20 mostov, zamenjati 80 km tirnic in drugo dotrajano opremo. Res je že 53 železniških postaj opremljenih s sodobnimi signalno-varnostnimi napravami, vendar jih je na magistralnih progah še vedno 10 z nad 70 let staro opremo. Glavni republiški inšpektor pa opozarja še na to, da letos kljub predpisom še niso opravili meritev stanja tirov niti vozne mreže. To so doslej opravljale ustanove izven Slovenije.

sys/sys
© STA, 1991