Slovenski knjižni sejem: Na Založniški akademiji o upadu bralne pismenosti pri otrocih in mladih

Ljubljana, 27. novembra - Na Založniški akademiji Slovenskega knjižnega sejma so na posvetu Kaj storiti, ko začne upadati bralna pismenost gostili raziskovalki s Pedagoškega inštituta Klavdijo Šterman in Evo Klemenčič Mirazchiyski. Po njunih besedah bi glede na strm upad bralne pismenosti pri otrocih in mladih potrebovali sistemske rešitve, ki pa jih ni na vidiku.

Ljubljana. 40. Slovenski knjižni sejem. Foto: Katja Kodba/STA Arhiv STA

Ljubljana.
40. Slovenski knjižni sejem.
Foto: Katja Kodba/STA
Arhiv STA

Raziskovalki sta poudarili, da sicer trendi padanja bralne pismenosti veljajo za več držav, ne le Slovenijo.

Slovenska zanimivost je po besedah raziskovalk v tem, da smo v mednarodnih raziskavah vse do leta 2016 imeli vedno dobre rezultate, leta 2021 pa smo bili priča strmemu padcu, ki pa se ga, kot poudarjata, ne da pripisati zgolj tedanji pandemiji.

Podoben trend upadanja bralne pismenosti se pojavlja tako pri osnovnošolcih kot srednješolcih.

jvo/av
© STA, 2024