V predorih na drugem tiru bo treba zgraditi pet mostov

Črni Kal, 7. novembra - Med gradnjo drugega železniškega tira Divača-Koper so delavci naleteli na izziv, saj bo treba v predorih zaradi pojava kraških jam poskrbeti za pet premostitvenih konstrukcij. Te bodo dolge tudi do 40 metrov, gradnja pa bo zahtevna, saj so pogoji zanjo pod zemljo v kraškem svetu specifični.

Črni Kal, tunel T2. Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira. Jama 66. Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2.
Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira.
Jama 66.
Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2. Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira. Jama 66. Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2.
Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira.
Jama 66.
Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2. Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira. Gradbena dela v tunelu T2. Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2.
Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira.
Gradbena dela v tunelu T2.
Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2. Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira. Jama 66. Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2.
Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira.
Jama 66.
Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2. Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira. Gradbena dela v tunelu T2. Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2.
Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira.
Gradbena dela v tunelu T2.
Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2. Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira. Generalni direktor 2TDK Matej Oset. Foto: Matej Arh/STA

Črni Kal, tunel T2.
Novinarska konferenca o gradnji premostitvenih konstrukcij na trasi drugega tira.
Generalni direktor 2TDK Matej Oset.
Foto: Matej Arh/STA

Kot je povedal generalni direktor projektnega podjetja 2TDK Matej Oset, bodo na tej progi vozili vlaki, ki bodo dolgi do 740 metrov, tehtali pa bodo do 2500 bruto registrskih ton in vozili s hitrostjo do 160 kilometrov na uro. Prav zato iščejo ustrezne projektantske rešitve, ki bodo zagotavljale statično varnost in varnost prometa.

Znanstveni sodelavec na Inštitutu za raziskovanje krasa Mitja Prelovšek je pojasnil, da obe največji jami v predoru T2 občasno zalije voda, širina rova pa je približno takšna kot premer samega predora.

mar/jes
© STA, 2024