Za ohranjanje filmske dediščine bi lahko skrbela samostojna institucija

Ljubljana, 13. septembra - V preteklih dneh si je vodja laboratorija za filmsko in digitalno restavriranje pri francoskem nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe CNC Simone Appleby ogledala področje slovenskega filma ter izrazila pobudo za vzpostavitev institucije na področju restavriranja. Meni, da je slovensko filmsko dediščino treba ohraniti.

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Direktor Francoskega inštituta v Sloveniji Karl Cogard. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Direktor Francoskega inštituta v Sloveniji Karl Cogard.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Appleby je kot glavne akterje izvedbe restavracij filmov v Sloveniji izpostavila povečanje delovne sile, nadgradnjo strokovnega in tehničnega znanja ter pridobitev ustrezne opreme. Ocenila je, da v Sloveniji obstajajo ekipa, znanje in želja po ohranjanju in obnovi klasičnih ter zgodovinsko pomembnih filmskih del.

Na današnjem sestanku so ocenili, da bi lahko restavrirali okoli 13.000 naslovov filmov. Kot je dejala Appleby, gre za veliko materiala, katerega restavracija bo trajala več let.

nak/kb
© STA, 2024