Na posvetu SAZU o vzgojnem pomenu šole in naslavljanju neenakosti
Ljubljana, 12. oktobra - Na posvetu Slovenske akademije znanosti in umetnosti o šolstvu so med izzivi izpostavili naslavljanje neenakosti, poudarili so pomen vzgojnega delovanja in pozvali k inkluzivni šoli.
Da naj šola postane prostor posebnega pomena, kjer se krepi enakost, je pozvala tudi svetovalka predsednice republike Tatjana Bobnar. Po njenih besedah se mora izobraževalni sistem prilagajati novim potrebam trga dela, obenem pa mora biti šola nujno tudi vzgojna ustanova.
Raziskovalka Mirjana Nastran Ule je opozorila, da je zoževanje šole na le izobraževalno funkcijo ter zanemarjanje širše družbene in psihosocialne vloge temelj neoliberalnega koncepta šolstva iz zadnjih desetletij. A birokratska standardizacija izobraževanja pri učencih znižuje interese po znanju in kritičnem mišljenju, izpodrinejo jih interesi po čim višjih ocenah, meni.