Prodaja orožja lani narasla kljub težavam v dobavni verigi

Stockholm, 5. decembra - Sto največjih orožarskih podjetij je lani prodalo za 592 milijard dolarjev orožja in vojaških storitev, kar znaša približno 1,9 odstotka več kot leta 2020, je navedeno v današnjem poročilu Stockholmskega mednarodnega inštituta za mirovne raziskave. Do povečanja prihaja kljub težavam v dobavni verigi zaradi pandemije covida-19.

Vojaško vadbeni center Poček.
Orožje, vojaška oprema.
Foto: Jure Makovec/STA
Arhiv STA

Po podatkih inštituta so daleč največ vojaške opreme v letu 2021 še naprej prodajala ameriška podjetja - 40 ameriških podjetij namreč skupaj predstavlja kar 51 odstotkov celotne prodaje orožja med sto največjimi orožarskimi podjetji.

Na drugem mestu je Kitajska, katere delež se je bistveno povišal na 18 odstotkov, sledita pa ji Velika Britanija s 6,8 in Francija s 4,9 odstotki. Tudi Rusija je nekoliko povečala prodajo orožja in je lani beležila 3-odstotni delež.

rpe/lkr/rpe
© STA, 2022