Finance o zelenem zavajanju (22. 9.)

Ljubljana, 22. septembra - Blaž Abe v komentarju Zakaj bi vsak Slovenec moral nositi flisast brezrokavnik piše o tem, da podjetja v zadnjih letih z željo po večanju prodaje svoje izdelke pogosto označujejo za trajnostne. Kot poudarja avtor, to pogosto pomenu zgolj, da je izdelek dražji, vsebuje pa več škodljivih snovi.

"Prejšnji teden je lastnik in ustanovitelj Patagonie sporočil, da bo podjetje, ocenjeno na okoli tri milijarde dolarjev, prepustil skladu oziroma dobrodelni organizaciji za boj proti podnebnim spremembam, ki bo ostala v upravljanju družine. (...) V zadnjem obdobju smo lahko v poslu priča mnogim paradoksom. Že vrsto let se vleče saga o družbeno odgovornem poslovanju, kar je seveda spodbudno. Prišli smo do tega, da mora biti vse bio, eko in trajnostno. Kot kažejo raziskave, v praksi to pomeni, da po višji ceni kupimo izdelke iz reciklirane plastike, ki vsebujejo več škodljivih delcev kot pa navadni izdelek, ki je prvotno ožigosan za nesprejemljivega. (...) Kako z več porabe rešiti okolje, je težko razumljiv paradoks. Po mojem mnenju nemogoč, saj se v nasprotnem primeru poruši. A seveda vse znamke jadrajo zeleni val, ki je tako postal stvar trženja, in ne iskanja rešitve."

rem/moz
© STA, 2022