Delo o incidentu v celjski bolnišnici (16. 9.)

Ljubljana, 15. septembra - Brigita Ferlič Žgajnar v komentarju Ko si v zdravstvu samo še številka, nič več človek piše o nedavnem pripetljaju v celjski bolnišnici. Po avtoričinem mnenju so v tako stanje zdravstva pripeljale vedno slabše razmere, tragični dogodek pa bi lahko preprečili jasni protokoli dela in vzpostavljanje stika s strani zdravstvenih delavcev.

"Najbolj bizarno je, da bi vso tragiko preprečilo preprosto vprašanje, ki ga izrečeš v dobri sekundi in ga pozna vsak kratkohlačnik: 'Kako vam je ime?' (...) Tempo dela v zdravstvu se stopnjuje; prebivalstvo se stara, težav je vse več, zdravstveno osebje nima več časa za pristen stik s človekom, ki išče pomoč. Zaradi vsesplošnega hitenja so zato še toliko bolj potrebni jasni protokoli dela. V Celju se je izkazalo, da v internih aktih nimajo predvidenega primera, ko pri sprejemu pacient ni pogovorljiv, in postopkov ugotavljanja njegove identifikacije. Pa tudi če bi vse to imeli, jim ne bi koristilo, če zaposlenih ne urijo za konkretne situacije. To, da nekoga večkrat vprašaš po imenu in priimku, starosti, da vzpostaviš stik s svojci in tako dalje, so veščine, ki bi se jih moral - poleg prijaznosti in subtilnosti - priučiti vsak zdravstveni delavec."

tpe/apo
© STA, 2022