Dnevnik o spornih plateh letošnjega Festivala Ljubljana (9. 9.)

Ljubljana, 8. septembra - Ingrid Mager v komentarju Umetnik, le kdo bo tebe sodil piše o spornih plateh letošnjega Festivala Ljubljana. Izpostavlja predvsem kontroverznost okoli dveh nastopajočih, in sicer opernih zvezdnikov Ane Netrebko in Placida Dominga, ki sta zaradi svojih dejanj oz. izjav v javnosti zadnje čase na slabem glasu.

Sta pa na letošnji festival padli tudi senci. Nastop megazvezdnice mezzosopranistke Ane Netrebko je pospremila peticija Ukrajinske skupnosti Slovenije z naslovom Ni treba Netrebko, ker naj bi umetnica "neposredno podpirala zločinski režim ruskega diktatorja Vladimirja Putina". Napovedanih transparentov ob njenem koncertu potem pred Cankarjevim domom ni bilo, s soprogom tenoristom Jusifom Ejvazovom sta lahko po nastopu in ob spremstvu varnostnikov mirno sedla v avto in se odpeljala domov na Dunaj. Druga senca je padla ob (ponovnem) obisku španskega opernega zvezdnika Plácida Dominga. Dolga je že senca, ki se vije za njim zaradi domnevnega spolnega prestopništva, v Ljubljani pa je tokrat nastopil ravno sredi izbruha domače afere okrog Fotopuba. Marsikdo je bil vznemirjen tudi ob vnovičnem obisku švicarskega dirigenta Charlesa Dutoita, kajti sence domnev pri njem se vlečejo vse od izbruha gibanja #MeToo. Kljub temu je Domingo spet očaral s svojo karizmo (tudi kritike), Dutoit pa je orkester Slovenske filharmonije pod svojo taktirko znova pripeljal do odličnosti. Nekajkrat sem se na koncertu morala opomniti, da poslušam "domači" orkester in ne kakšnega vrhunskega iz tujine.

lj/ap
© STA, 2022