Uporabniško ime
Geslo

Še nimate uporabniškega imena in gesla?
Registrirajte se.

Pomoč

38 dni do OI - Japonska prometna infrastruktura je pojem varnosti

Ljubljana, 15. junija - Javni prevoz na Japonskem je med najbolj, če ne celo najbolj razvit in varen na svetu. Čeprav se lahko dežela vzhajajočega sonca pohvali z 1,2 milijona kilometrov asfaltiranih cest, 176 letališči in okoli 1000 pristanišč, je železniška infrastruktura še vedno najbolj priljubljen način prevoza.

Japonska, Tokio.
Križišče v tokijski četrti Ginza.
Foto: Xinhua/STA

Prednjači predvsem masovni prevoz med velikimi metropolami s hitrimi vlaki. V državi na trgu tekmuje sedem velikih železniških prevoznikov, ki pokrivajo večino japonske železniške infrastrukture. Ostale tire vodijo državna podjetja in lokalne oblasti. V vse to pa je vštetih devet podzemnih železniških sistemov, med njimi tudi v Tokiu, ki bo od 23. julija gostil olimpijske igre.

Prva železniška povezava je bila zgrajena leta 1872, okoli 150 let kasneje pa je najbolj znana asociacija na japonsko prometno in železniško infrastrukturo še vedno shinkansen oz. vsejaponski hitri vlak.

Shinkansen prek petih podsistemov povezuje najbolj severni otok Hokkaido ter najbolj južni Kjushu. Skupno obstaja osem enot shinkansena s trenutno 2387 km železniških tirov. Najhitrejša je vzhodna trasa Tohoku, na katerem vlaki serij E5 in E6 dosegajo hitrosti do 320 km/h. Skupno je v najhitrejši floti 59 vlakov. Shinkansen denimo 397 km dolgo pot med obema največjima japonskima mestoma Tokio in Osaka z vmesnimi postanki premaga v vsega dveh urah in 25 minutah.

Vsi vlaki te serije slovijo predvsem po izjemni točnosti. "Akademskih 15 minut zamude" na Japonskem vsaj kar se tiče vlakov merijo v sekundah. Kot vse druge železniške povezave tudi shinkansen ne zamuja ali pa so zamude minimalne. V tem tisočletju so denimo najslabše leto zabeležili 2003, ko so vlaki v povprečju zamujali šest sekund.

Ob tem nesreč shinkansena tako rekoč ni. V 57-letni zgodovini obstoja te železniške serije namreč ni bilo niti ene poškodbe, kaj šele smrti povezane z železniškimi nesrečami.

Varne so tudi japonske ceste. Čeprav jih je tam več kot milijon kilometrov, od tega 55.000 km avtocest in 8000 km tako imenovanih ekspresnih cest, na njih na milijon prebivalcev umre 25,4 oseb, kar je manj kot v vseh državah evropske unije. V Tokiu je ta statistika 13 na milijon prebivalcev.

Na slovenskih cestah je denimo v letu 2020, ko je bilo na cestah precej manj prometa zaradi vpliva novega koronavirusa, umrlo 38 ljudi na milijon prebivalcev.

Kar se tiče letalskega prevoza, ima Tokio najbolj množično obiskano letališče v Aziji - Haneda. Skupaj pa je po podatkih iz leta 2013 (vir: Svetovna banka) Japonska četrti največji trg na svetu glede letalskega prevoza, čeprav je industrija močno regulirana. Tri velike letalske družbe obvladujejo tamkajšnji trg - JAL, ANA in JAS.

Japonska se lahko na morju pohvali z drugo največjo registrirano prazno težo ladij na svetu, s katero obvladujejo 11,38 odstotka svetovnih trgovskih poti, pred njimi je le Grčija s 17,77 odstotka po podatkih usfunds.com.

alz/zzb
© STA, 2021