Analiza: Drugi tir ima 25-krat večji pomen za slovensko logistiko kot gradbeništvo

Ljubljana, 2. septembra - V kolikor drugega tira med Divačo in Koprom ne bi gradili, bi bila potencialna izguba dodane vrednosti za slovensko gospodarstvo približno 25-krat večja, kot bi bila neto korist, če bi imeli pri izvedbi projekta večjo vlogo slovenski gradbinci, ugotavlja analiza, ki sta jo za družbo 2TDK izdelala Aleš Groznik in Igor Masten.

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Direktor 2TDK Marko Brezigar, generalni direktor 2TDK Dušan Zorko ter avtorja študije Igor Master in Aleš Groznik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Generalni direktor 2TDK Dušan Zorko.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Generalni direktor 2TDK Dušan Zorko.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Soavtor študije Igor Masten.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Direktor 2TDK Marko Brezigar, generalni direktor 2TDK Dušan Zorko ter avtorja študije Igor Master in Aleš Groznik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Direktor 2TDK Marko Brezigar.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Generalni direktor 2TDK Dušan Zorko.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Soavtor študije Aleš Groznik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Soavtor študije Igor Masten.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Hiša EU.
Predstavitev študije z naslovom Analiza vpliva projekta izgradnje drugega tira Divača-Koper na slovensko gospodarstvo, predstavila sta jo avtorja Igor Masten in Aleš Groznik.
Direktor 2TDK Marko Brezigar, generalni direktor 2TDK Dušan Zorko ter avtorja študije Igor Master in Aleš Groznik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Za slovensko logistiko bi bila izguba dodane vrednosti v petletnem obdobju do 2025 od 1,4 do 2,2 milijarde evrov, je izpostavil Masten. Gradbena panoga pa bi imela 72,5 milijona evrov neto koristi, če bi projekt razdelili na več delov in bi ga kot vodilni partnerji izvajali slovenski gradbinci.

Prvi mož 2TDK Dušan Zorko je ob tem opozoril, da je slovensko gradbeništvo danes že pregreto in da domača gradbena podjetja drugega tira sami ne bi mogli izvesti.

zc/bdo/bdo
© STA, 2020