Uporabniško ime
Geslo

Še nimate uporabniškega imena in gesla?
Registrirajte se.

Pomoč

NIJZ z navodili za ravnanje ob sproščanju ukrepov za zajezitev epidemije

Ljubljana, 17. aprila - Na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ) so pripravili navodila za delo v servisnih storitvah in drugih storitvah ter živilskih in tehničnih trgovinah glede na to, da vlada v prihodnjih dneh sprošča nekatere ukrepe v času epidemije. Tako so opredeljeni nasveti glede previdnostnih ukrepov pri delu s strankami kot tudi med zaposlenimi.

Ljubljana.
Nakupovalci v trgovine vstopajo z zaščitnimi maskami.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

V prostore, kjer se izvajajo servisne in druge storitve, ter v živilske, gradbene in tehnične trgovine naj vstopajo in se tam srečujejo le zdrave osebe. To velja tako za zaposlene kot za stranke, navajajo.

Stranke morajo biti na razumljiv in prijazen način obveščene, da v primeru bolezenskih znakov ne smejo dostopati do storitvene dejavnosti. To pa velja tudi za najmanjše bolezenske znake okužbe zgornjih dihal.

Pred vstopom v prostore, kjer se izvajajo servisne in druge storitve, ter v živilske, gradbene in tehnične trgovine je za stranke obvezna uporaba zaščitne maske ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela, ki prekrije nos in usta, ter razkuževanje rok.

Zaposleni morajo upoštevati splošna priporočila, ki veljajo za zmanjšanje prenosa povzročiteljev nalezljivih bolezni. Tako ob prihodu na delo na smejo imeti povišane telesne temperature. Pomembno je, da v zadnjih dveh tednih niso bili v stiku z osebo, pri kateri je bila potrjena okužba z novim koronavirusom oz. osebo z znaki okužbe covida-19, ki je bila poslana v samoizolacijo.

Zaposleni ne smejo hoditi bolni na delo, v primeru bolezenskih znakov za nalezljivo bolezen naj takoj po telefonu obvestijo delodajalca. Skrbijo naj za ustrezno in redno higieno rok, po potrebi tudi razkuževanje rok, in higieno kašlja, pri delu s strankami nosijo zaščitno masko in ustrezno zaščitno opremo, ki jo uporabljajo sicer pri rednem delu, izogibajo naj se osebam, ki kažejo znake okužbe dihal in varno ravnajo s hrano.

Delodajalec mora po deloviščih za vsak delovni dan voditi evidenco o preverjanju upoštevanja priporočil in zdravstvenega stanja zaposlenih. Na NIJZ svetujejo delodajalcem, naj ravnajo skladno z dobro higiensko prakso in že uveljavljenimi standardi, ki veljajo za njihovo področje dela, to je higiena rok in kašlja, dosledno nošenje zaščitne maske in vzdrževanje razdalje vsaj 1,5 do dva metra ter izogibanje nenujnim tesnim stikom z ljudmi.

Sicer pa morajo zagotavljati 20 kvadratnih metrov površine na posamezno stranko, redno in učinkovito morajo prezračevati prostore, razdalja med čakajočimi na blagajni pa mora biti vsaj dva metra.

Med čakajočimi strankami pred prostori, kjer se izvajajo servisne storitve ter druge servisne dejavnosti, in pred živilskimi, gradbenimi in tehničnimi trgovinami se upošteva razdaljo vsaj dveh metrov med posameznimi strankami.

Redno morajo razkuževati nakupovalne vozičke in košare, naprave za vnos PIN številk in drugih površin in predmetov, ki prihajajo v stik s strankami ob opravljanju storitev. Prav tako morajo namestiti razkuževalnike pred vhodom, v notranjosti in ob izhodih iz objekta oz. trgovin.

Zagotoviti morajo vse pogoje, da se izognejo neposrednemu stiku med osebami. Tako morajo omejiti število hkrati prisotnih strank v prostoru skladno s priporočili za prodajalne in njihove zaposlene ob epidemiji. Treba je tudi organizirati delo v turnusu tako, da je hkrati prisotnih le toliko delavcev, kot je nujno potrebno.

Zaželeno je sprejemanje natančnih predhodnih naročil po telefonu tako, da je ob prihodu stranke neposreden stik stranke in zaposlenega praktično nepotreben. Na NIJZ tudi spodbujajo delo od doma, kjer je to le mogoče in uporabo sodobnih IT orodij za zmanjšanje stikov med strankami in zaposlenimi.

V vseh prostorih, kjer se izvajajo servisne storitve in druge storitvene dejavnosti, in v živilskih, gradbenih in tehničnih trgovinah se mora izvajati poostrena skrb za vzdrževanje čistoče v prostoru, smiselna je tudi uporaba navodil za čiščenje in razkuževanje. V prostorih se zagotavlja redno in temeljito zračenje večkrat na dan.

Priporočajo brezstični način plačevanja, v primeru reševanja administrativnih zadev (npr. urejanje obročnega plačevanja) pa upoštevanje splošnih higienskih načel. Predmeti, ki se jih po zaključku del izroči stranki, morajo biti ustrezno očiščeni oziroma razkuženi.

ago/ako
© STA, 2020