Pismenost slovenskih 15-letnikov nad povprečjem OECD, a nekoliko nazadovali pri branju in naravoslovju

Ljubljana, 3. decembra - Slovenski 15-letniki dosegajo boljše rezultate v bralni, naravoslovni in matematični pismenosti, kot je povprečje držav Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj, kažejo izsledki raziskave PISA. V primerjavi s prejšnjo tovrstno raziskavo so v naravoslovju in branju nekoliko nazadovali.

Ljubljana.
Pisanje, branje, poezija, učenje, zapiski, raziskovanje.
Foto: Stanko Gruden/STA
Arhiv STA

Znižanje povprečnega dosežka pri bralni pismenosti je rezultat znižanja dosežkov zlasti na srednjem delu lestvice, medtem ko pri naravoslovni pismenosti znižanje povprečnega dosežka posledica znižanja zlasti dosežkov najuspešnejših učencev in učenk.

Slovenski učenci v primerjavi z vrstniki po svetu izražajo nižjo motiviranost. Zvišal se je delež deklet, ki berejo le, če morajo. Glede na druge države so slovenski mladostniki bolj kritični do učiteljev materinščine.

Slovenski učenci so več kot tri ure na dan na spletu.

ago/tz/tz
© STA, 2019