Jabolko navdiha znanstvenicama Tanji Petrushevski in Gabrijeli Zaharijaš

Ljubljana, 25. februarja - Predsednik republike Borut Pahor je danes na slovesnosti v predsedniški palači vročil jabolko navdiha Tanji Petrushevski za odkritje prve supernove, pri kateri je nastala tesna dvojna nevtronska zvezda, in Gabrijeli Zaharijaš za raziskave zunajgalaktične svetlobe ozadja s satelitom Fermi, so sporočili iz urada predsednika republike.

Ljubljana, Predsedniška palača.
Predsednik republike Borut Pahor je vročil jabolko navdiha Tanji Petrushevski za odkritje prve supernove, pri kateri je nastala tesna dvojna nevtronska zvezda, in Gabrijeli Zaharijaš za raziskave zunajgalaktične svetlobe ozadja s satelitom Fermi.

Foto: Daniel Novakovič/STA

Petrushevska je dejala, da iskreno upa, da bo jabolko navdiha pravzaprav navdih mladim v Sloveniji in da bo tlakovalo pot do še bolj osupljivih in prebojnih odkritij.

Zaharijaševa pa se je zahvalila Centru za astrofiziko in kozmologijo, ki je imel temeljno vlogo pri doseganju njenih rezultatov. Ponudil ji je živahno in spodbudno okolje za raziskave in ji odprl vrata za prihodnost, saj bo lahko delala na observatoriju, ki bo meril visokoenergijsko svetlobo v naslednjih desetletjih, je dejala.

rbi/apo/miv/apo