Lokalne volitve: Županski kandidati v Kranju z različnimi idejami za avtobusni terminal

pripravila Tinkara Zupan

Kranj, 25. oktobra - Kranjski županski kandidati imajo različne ideje o tem, kje in kako urediti avtobusni terminal, ki naj bi bil eden od največjih projektov občine v prihodnjem obdobju. Vsem osmim kandidatom je STA postavila tudi vprašanji o tem, česa bi se po volitvah najprej lotili, ter kaj bi storili za gospodarski razvoj in rast delovnih mest v občini.

Kranj.
Mesto Kranj, naselje.
Foto: Tina Kosec/STA
Arhiv STA

Ivo Bajec, 57 let, inženir logistike (skupina volivcev, podpora SDS, NSi in SLS)

Če bo izvoljen za župana, bo organiziral skupni sestanek vseh županov Gorenjske, saj boljše sodelovanje prinaša več evropskih sredstev ter boljši razvoj infrastrukture in turizma. Pregledal bo pripravljene projekte, jih razvrstil po prioritetah in možnosti realizacije ter pripravil rebalans proračuna. Visoko na prioritetni lestvici bo ureditev potniškega terminala skupaj s podjetjem Arriva na obstoječi lokaciji, medtem ko zastavljeni projekt izgradnje terminala na Zlatem polju po njegovem mnenju ni realen. Med njegovimi prioritetami so še štiripasovnica Šenčur - Kranj, športni center, obnova nekdanje ekonomske šole, vrtci in dom za starejše. Oživil bi tudi projekt Obrtno-poslovne cone Hrastje in si prizadeval za gorenjsko univerzo ter povezavo podjetništva in izobraževalnih ustanov.

Barbara Gunčar, 59 let, magistrica organizacijskih znanosti (SLRP - Stranka za enakomeren lokalni razvoj in podjetnost)

V primeru izvolitve se bo najprej lotila postavljanja koalicije za uresničitev projektov. Pregledala bo že nastavljene projekte, med katerimi so po njenem mnenju tudi nekateri dobri, in skušala zastaviti vse potrebno za nov dom starejših, za zaris kolesarske poti in ceste proti Mavčičam ter za pripravo dokumentacije za obrtno cono, saj še podjetja, ki delujejo v Kranju, iščejo boljše možnosti v Šenčurju in Cerkljah, je prepričana. Kot pravi, Kranj nima con, da bi servisiral prihod novih podjetij iz Slovenije in tujine, za novonastala podjetja pa je treba pripraviti pogoje, da bodo lažje in učinkoviteje delovala. Kar se tiče avtobusnega terminala, meni, da je treba takoj obnoviti sedanjo postajo, na Zlatem polju pa razmišljati o zdravstvenem centru.

Robert Nograšek, 51 let, finančni svetovalec (LMŠ)

Ob izvolitvi za župana bi se najprej lotil pregleda in ocene finančnega stanja občinske blagajne ter finančne vzdržnosti sprejetega proračuna z začetimi in načrtovanimi projekti. Prav tako bi se lotil strokovne presoje predlogov za spremembo občinskega prostorskega načrta in v starem Kranju odprl stalno pisarno urada krajevnih skupnosti za njihovo učinkovitejše delovanje in povezovanje. Zavzemal bi se tudi za splošno bolnišnico v Kranju, v kontekstu katere bi lahko uredili nov avtobusni terminal. Stalno postajališče za mestni in primestni promet pa bi bilo smiselno na železniški postaji. V Kranju je po njegovem mnenju premalo delovnih mest. Občina bi investitorje pritegnila z ugodnimi pogoji, s finančnimi spodbudami pa omogočila razvoj mladim in inovativnim podjetjem v domačem okolju.

Iztok Purič, 64 let, doktor organizacijskih ved (Stranka Alenke Bratušek in Več za Kranj, podpora Lista za razvoj Kranja)

V primeru izvolitve bodo njegove prve naloge spremljanje dogovorjenih rokov za postavitev začasnega krožišča v Bitnjah konec leta 2018 in gradnje krožišča na Primskovem v začetku leta 2019. Njegove prioritete so tudi cestna in komunalna infrastruktura, garažne hiše na Planini, Zlatem polju in v Šorlijevem naselju, dom upokojencev, regionalna bolnišnica ter neprofitna stanovanja za mlade. Ker se tiče ureditve avtobusnega terminala, poudarja, da so študije in ankete potrdile smiselnost lokacije na Zlatem polju, da je projekt dober in finančno optimalen. Glede gospodarskega razvoja pa izpostavlja, da Kranj sodi med občine z najnižjo brezposelnostjo, postaja visokotehnološko mesto in ima vse pogoje za rast kakovostnih delovnih mest v podjetništvu ter kulturnem in športnem turizmu.

Matjaž Rakovec, 54 let, diplomirani ekonomist (SD, podpora DeSUS in stranka Povezane lokalne skupnosti )

V primeru izvolitve se bo najprej lotil ureditve prometne infrastrukture v Kranju, nove enote doma starostnikov in projekta Športno mesto na kranjskem stadionu. Kar se tiče obstoječega projekta novega avtobusnega terminala, meni, da je na neprimerni lokaciji in predrag, zato tudi ni privabil zanimanja zasebnih investitorjev. Njegov program glavno avtobusno postajo umešča ob železniško postajo, z redno prometno povezavo z mestom in okolico pa bi se vzpostavil sodoben center mobilnosti. Eden od njegovih sloganov je Živi in delaj v Kranju ter si že sedaj prizadeva, da bi v Kranj pripeljal večje investicije in nova delovna mesta. S primerno izobraževalno in zaposlitveno politiko ter oblikovanjem stanovanjskega sklada pa bi ljudem v Kranju omogočili kakovostno življenje in prve zaposlitve.

Zoran Stevanović, 36 let, magister managementa (skupina volivcev)

Ob izvolitvi bi se lotil protikorupcijske osvežitve in optimizacije občinske uprave ter začel z izvajanjem participatornega proračuna. Z odkupi bi občina povečala trg najemniških stanovanj za mlade družine, ki bi lahko z najemnino plačevale kupnino. Bori se proti obstoječemu projektu avtobusnega terminala na Zlatem polju, ker ga, kot pravi, okolje ne sprejema, ljudje pa so absolutno proti. Zavzema se za izgradnjo avtobusnega terminala na železniški postaji ali pa za obnovo obstoječe avtobusne postaje z nakupom okoliških zemljišč. Kar se tiče gospodarskega razvoja, opozarja, da se Kranjčani na delo vozijo večinoma v Ljubljano. Ustanovil bi sosvet uspešnih kranjskih podjetnikov kot posvetovalno telo županu za ustvarjanje ugodnih gospodarskih pogojev za ustanavljanje novih delovnih mest.

Bogomir Šubelj, 60 let, elektroinštalater in poslovni svetovalec (SNS)

Kot župan bi naprej preveril, kaj so storili predhodni župani in kakšne so želje in potrebe, ki so jih v župansko pisarno podali občani. Njegova naloga bi bila tudi povezati periferijo, o kateri je le malo govora, s centrom Kranja. Prav tako bi bila ena njegovih nalog privabiti v občino tuje investitorje, ki bi vlagali v gospodarstvo in povečali število delovnih mest. Kar se tiče projekta novega avtobusnega terminala, pa je prepričan, da ta ne spada v okolje zdravstvenega doma in porodnišnice ne z ekološkega niti z ekonomičnega vidika. Transport in infrastruktura zanj bi morala biti v okolici železniške postaje, je prepričan.

Primož Terplan, 47 let, magister državnih in evropskih znanosti (SMC)

Ob izvolitvi bi se lotil jasne razmejitve med strokovnim delom uprave in politiko, brez neposrednih političnih pritiskov na uradnike. Obiskal bi vse krajevne skupnosti, saj sta za uravnotežen razvoj občine potrebna povezovanje in sodelovanje. Iskal bi možnosti sodelovanja s sosednjimi občinami pri vlaganjih v infrastrukturne projekte in za gospodarnejšo porabo javnega denarja. Glede na pomanjkanje delovne sile je po njegovem mnenju za kakovostne kadre in lažje zaposlovanje mladih potrebno okrepljeno povezovanje in sodelovanje gospodarstva in šolstva. Načrtovana lokacija novega avtobusnega terminala pod okni osnovnošolskih otrok in dojenčkov se mu ne zdi primerna. Potrebna bi bila izgradnja nove postaje s parkirno hišo in poslovno stanovanjskim delom na obstoječi lokaciji, meni.

* kandidati so navedeni po abecednem vrstnem redu

tzu/np
© STA, 2018