Uporabniško ime
Geslo

Še nimate uporabniškega imena in gesla?
Registrirajte se.

Pomoč

Vozniški SOS: Tudi oblačila in obutev lahko vplivajo na varnost v avtu

Ljubljana, 14. novembra - Tudi oblačila in obutev, v katerih sedemo v avto, lahko vplivajo na varnost potnikov. Tako lahko na primer debela bunda ovira voznikovo gibanje, pa tudi varnostni pas v primeru trka svoje vloge varovanja ne bo opravil.

Ljubljana.
Vožnja z avtom, voznik, volan, promet.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Pozimi je marsikdo tudi v avtu oblečen v bundo ali plašč. Tovrstna oblačila res zagotavljajo toploto, a voznika hkrati ovirajo pri vožnji, saj mu otežijo gibanje, obračanje glave za poglede levo in desno, voznik je bolj neroden pri rokovanju z volanom. Vse to pa lahko botruje daljšemu reakcijskemu času, opozarja inštruktor varne vožnje AMZS Brane Legan.

Poleg tega varnostni pas, pripet čez bundo ali plašč, ne varuje tako kot bi moral. "V primeru trka je namreč med nami in pasom dodaten prostor, zaradi katerega nas pas ne more optimalno zavarovati," je pojasnil Legan. To je pomembno tudi pri pripenjanju majhnih otrok. Zaradi preobilnega oblačila lahko otroški zadrževalni sistem zataji in v primeru trka pride celo do poškodb.

Prav tako ni vseeno, v kakšni obutvi vozimo, pa je poudaril vodja šole vožnje AMZS Manuel Pungertnik. "Če stopimo v vozilo z mokrimi čevlji in posledično s spolzkimi podplati, je možnost, da bo mokro obuvalo v kritičnih situacijah, ko je treba reagirati hitro in sunkovito, zdrsnilo z zavornega pedala, veliko večja," je opozoril Pungartnik.

Voznikom tako odsvetuje vožnjo v čevljih z višjo peto ali obuvalih za v sneg, kot so na primer t. i. skibucke. Prav tako je neprimerno voziti avto v čevljih z zelo debelim podplatom. V vremenskih razmerah, kot sta dež ali sneg, pa voznikom priporoča, naj imajo v avtu tudi rezervno obutev. "Tako boste lahko mokre čevlje pred vožnjo zamenjali s suhimi. Enako velja za čevlje z visoko peto. Voznice naj se pred vožnjo preobujejo v čevlje z nizko peto, še bolje brez pete."

td/apo
© STA, 2017